Sunday, October 19, 2008

Malam gemilang...


16hb yang lepas berlakunya sejarah di UUM dan juga kepada bakal penerima ijazah. Tahniah saya ucapkan. Pada malam itu, aku ditugaskan untuk menyambut tetamu VVIP yang hadir. Maklumlah baru pertama kali dalam majlis yang besar dan gilang gemilang. Dengan suasana yang tenang dan redup saja aku rasakan. Subhanallah... Aku..Tak tau lagi bila... tunggu habis tempoh pengajian juga nampaknye. InsyaAllah... Itu yang aku harapkan...

Pada malam itu, banyak juga aktiviti yang diprogramkan selain majlis perasmian dan ucapan VVIP. Yang menyambut tetamu tu dari[pada pelbagai bangsa dan kaum yang menuntut di UUM. Sempena majlis perasmian konvokesyen yang kali ke-21 ini, UUM juga melancarkan dan merasmikan briged pasukan sukarelawan bomba UUM. Yang penting sekali pasukan ini adalah pasukan sukarelawan yang pertama ditubuhkan di UUM dan juga di semua IPT di Malaysia. majlis itu diserikan dengan pancaragam universiti, perbarisan kehormat yang dianggotai daripada palapes dara, laut, udara dan kor suksis.

Pada pertengahan majlis briged bomba melakukan gimik di tengah-tengah padang di stadium. Acara proses menyelamat dan memadam kebakaran. Di akhir majlis diceriakan lagi dengan percikan bunga api sebelum barisan VVIP berangkat pulang.]

Di sepanjang minggu konvo ini juga berlangsung expo UUM. Banyak gerai-gerai disediakan untuk meraikan para graduan..

Tahniah diucapkan kepada penerima ujazah.

'aku tah bila nak macam tu.Huhuhu....

No comments: