Sunday, October 19, 2008

huuuu... Penatnye..

Hari ni 19hb... Nampaknye assigment aku tinggal lagi 2 yang belum aku submit... Masa betul2 suntuk aku rasakan... pendek bebenor rasanye. Tapi tulah yang dinamakan kehidupan. Perjalan kehidupan. Aku tetap kena teruskan. Belajar tetap belajar. Terasa penat plak. Nak fikir dan mencari bahan-bahan untuk assigment aku nih. huhuhu. Semangat tetap aku kuatkan untuk menyiapkan semua tugasan yang perlu dihantar sebelum final exam. Begini agaknye kl dalam dunia pekerjaan ye. Dengan tugasan di pejabat lain, di rumah lain. huh. Penuh cabaran!! Teruji keimanan dan kekuatan diri. Pagi ni aku tertarik dengan cerita yang dibawa oleh pensyarah subjek sistem kualiti aku.. Cerita tentang belajar... Dia cerita... anak lelaki dia ni yang bongsu tanya kat kakak dia yang bersekolah arab. Si kecil ni pun bertanya kat akak dia la kan.

"kak, adik nak tanya ni. Akak nak beljar sampai mana?"

Dengan penuh semangat akak dia ni pun menjawab:

" akak nak belajr sampai mati. Sebabdalam agama pun dah mengatakan bahawa belajar daripada buaian hingga ke liang lahad. Bermakna kita kena balajar sampai mati." Penjelasan kakak kepada si kecil.

adik dia ni tengok muka kakak dia ni. Termenung dengar penjelasan si kakak tadi. Si kecil pun menjawab dengan selamba.

"Kak, kita belajar bukan sampai faham ke. Buat apa kita belajar sampai mati..."

Kami sekelas dok ketawa dengar cerita pensyarah kami. Saya pun terfikir, betul juga apa yang si kecil tu katakan. kitaa belajar biaq sampai faham... Bukannya sampai mati.. Ish..Is..Ish..

Jadi kepada kengkawan belajar lah sampai faham, jangan sampai mati na...

1 comment:

boraelis said...

Hahaha..pandai2x..btul tu..sampai faham..