Saturday, October 4, 2008

kelebihan membaca surah al fatihah

hahaha....berjumpa kembali...sebelum itu saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada pembaca blog saya...
saya tertarik dengan email yang saya terima iaitu tips daripada Dr Fatma El Zahra berkaitan dengan fadhilat membaca surah al fatihah...
Setiap hari kita mmbaca surah fatihah...tapi adakah kita mengetahui fungsi-fungsinya???

tak banyak yang kita ketahui dalam pembacaan surah fatihah. Yang kita ketahui surah al fatihah ini, dibaca ketika waktu solat.... Itu memang sudah wajib...

Disini saya ingin berkongsii kepada anda berkaitan dengan al fatihah. bagaiman hendak menggunakannya?????

  1. Untuk membuatkan seseorang (suami, isteri, anak-anak, dan sesiapa sahaja) sentiasa memikirkan diri anda.
  • baca 14kali sebelum tidor

2. Untuk penyakit-penyakit dalaman

  • baca 41kali dan tiupkan ke dalam air minuman. Minum dan gunakan untuk mandian

3. Untuk Penyakit-penyakit yang berkaitan dengan mentaliti

  • baca 7kali apabila kepala seseorang rubbing pada waktu pagi sekali dan waktu malam sekali setiap hari tanpa henti.

4. Apabila terasa sakit yang teramat sangat

  • baca 3kali dan tiupkan ke dalam air dan minum. Kemudian baca al Fatihah ketika rubbing di bahagian yang terasa sakit.

5. untuk bayi yang sering menangis pada waktu malam

  • baca 7kali di bahagian kepala bayi

kesemua di atas, InsyaAllah akan berkesan jika apa yang kita lakukan adalah mengharapkan keberkesanan daripada-NYA. mempercayai bahawa surah Al Fatihah adalah penawar bagi segala-galanya. baca dengan khusyuk dan bertaeakal kepada ALLAH... Yang penting adalah bergantung pada niat kita dan yakin akan ketentuan dan apa yang kita lakukan..

Selamat mencuba!!!!

3 comments:

Ayda said...

Bagus entri awak ni. Boleh tak saya minta izin untuk masukkan ia dalam blog pusat sumber sekolahku? Biar jadi panduan bebudak yg baca blog sekolah tu. TQ.

mie said...

Terima kasih cikgu. Boleh sangat cikgu. Apa salahnya. Sekurang-kurangnya ilmu tu berkembang. Tak begitu..

Saya alu-alukan lagi..

mie said...
This comment has been removed by the author.