Sunday, February 21, 2010

SABUN TAHAN MENGANTUK???



Salam kepada semua pembaca.

Entri saya kali ini ingin berkongsi ilmu dan pengalaman saya sebagai pengguna dan penjual sabun... Seperti nama sabun diatas, ia memang benar dan tiada yang benar melainkan yang benar-benar belaka. memang itulah jolokan gelaran bagi sabun ini. Tahan mengantuk..

Sabun Karbon yang menakjubkan, membersih kulit secara lembut. Menghilangkan kegatalan dan bau dengan hanya satu mandian. Kelebihan ion negatif dengan sinar infra merah jauh memberi lebih kesegaran serta mengembalikan tenaga.


KEISTIMEWAAN SABUN TAHAN MENGANTUK

.
SABUN KARBON sungguh menakjubkan. Membersih kulit secara lembut. Menghilangkan kegatalan dan bau dengan hanya satu mandian. Kelebihan Ion Negatif dengan Sinar Infra Merah Jauh memberi lebih kesegaran serta mengembalikan tenaga.
.
"TERIK MATAHARI yang mengandungi ultraviolet memberi kesan buruk pada kulit. Bertahun-tahun sebelum kesan sinaran itu terlihat dengan mata kasar, kulit sebenarnya telah rosak. Bila dibiopsi untuk melihat kerosakkannya, semua orang pasti akan segera melakukan berbagai cara untuk menghindari sinaran matahari". David Biro, Pakar Kulit New York.



KELEBIHAN DAN KEHEBATAN SABUN AQURA
.
Mengandungi:
.
1. AKTIF KARBON - mengeluarkan ion-ion negatif sebagai vitamin udara yang membantu hemoglobin di dalam darah untuk menggerakkan zat-zat dan menukarkannya dalam bentuk tenaga. Ia juga mengeluarkan F.I.R (Sinaran Infra Merah Jauh) yang terbukti dapat membantu meningkatkan tumbesaran dan kesihatan sel-sel hidup. Ia mengeluarkan jutaan getaran 'bio' seminit yang bertindak sebaik sahaja bersentuhan dengan kulit dan fungsi ini membantu memperbaharui sel-sel kulit sambil melindungi kulit dari kesan penuaan. Cecair karbon diperbuat terutamanya daripada asid pyrogeneous yang asli. Asid ini mempunyai sejarah yang lama dan diketahui oleh kesan sterilisasinya. Ia telah digunakan berabad lamanya sebagai agen sterisasi, penghapusan bau dan juga dalam perubatan bagi masalah usus. Apabila ditambah ke dalam air, kesan antiseptik, kesan antibengkak dan antialergi akan mengecutkan saiz molekul air dan mempercepatkan penyerapan ke dalam kulit.
.
2. NANO SILVER - KESAN ANTIBAKTERIA - bertindak secara agresif meresap hingga ke dalam liang roma dan menghalang bakteria dari berfungsi dan seterusnya membunuh. KESAN NANO SILVER - membantu membersih kulit secara menyeluruh dengan lebih optima. Ia berkesan untuk menangani masalah jerawat dan resdung selain dapat meninggalkan kesan kesegaran pada kulit dengan lebih lama.
.
3. MINYAK KELAPA SAWIT - digunakan sebagai agen pembersih yang berbuih lebih berkrim. Kaya dengan GLYCERIN, asid lemak yang baik dan tinggi kandungan Vitamin E. Antara kelebihan Vitamin E :
.
- berfungsi sebagai antioksidan dan melindungi sel kulit.
- meningkatkan keanjalan kulit.
- membantu mengatasi masalah stress.
- membantu mengatasi masalah kulit kemerahan.
- membantu masalah kulit kering/menggelupas.
- meningkatkan kesuburan kulit.
- mencegah risiko kanser kulit.
- sesuai untuk kulit sensitif.
.
4. TIADA PLUMBUM - sememangnya sabun AQURA tiada unsur plumbum. Bahan plumbum yang terdapat dalam bahan kosmetik boleh menjadikan kulit kasar dan menyebabkan muka kelihatan cepat tua selepas umur 30 tahun.
.
5. TIADA HYDROQUINONE - Sabun AQURA juga tiada bahan hydroquinone. Bahan hydroquinone digunakan untuk proses mencuci gambar. Ia diadun secara meluas dalam pelbagai jenama kosmetik sebagai agen pemutih kulit yang menyebabkan kulit semakin nipis dan mengelupas. Jika tidak digunakan selama beberapa hari kulit menjadi hitam dan bertompok. Berpotensi mendapat kanser kulit.
.
6. TIADA MERKURI - Sabun AQURA tidak mengandungi bahan seperti merkuri. Merkuri yang berlebihan dalam kosmetik boleh mengakibatkan kelemahan organ penting tubuh seperti sistem saraf, buah pinggang dan mata. Ia juga mengakibatkan gangguan hormon dan sukar tidur.
.
7. MENJIMATKAN - Sabun AQURA mengandungi bahan sebagai pembersih, pelembab dan penyegar. Hanya dengan menggunakan sabun ini kita tidak perlu berbelanja lebih untuk kulit kembali licin dan gebu. Ia sungguh menjimatkan. Kenapa bayar lebih!

Apakah fungsi-fungsi sabun AQURA ini?? untuk mengetahuinya, saya akan post kan entri pada waktu yang lain... Ia memang berkesan...

Fungsi Sabun Karbon Aqura:

- Mencerahkan kulit dengan lembut.
- Menghilangkan kegatalan dan bau badan.
- Menyegarkan untuk jangka masa panjang.
- Menghilangkan jerawat.
- Melambatkan proses penuaan.
- Pencuci bebas klorin.
- Mengurangkan Ekzema.
- Anti keradangan.
- Membunuh kuman.

Siapakah yang patut menggunakan Sabun Karbon Aqura?

- Pemandu jarak jauh
- Pemandu profesional
- Pekerja tiga syif
- Pelajar
- Golongan profesional yang memerlukan tumpuan penuh terhadap kerja mereka
- Mereka yang mudah mengantuk
- Pengawal keselamatan

Bilakah anda patut memakai Sabun Karbon Aqura?

- Sebelum memulakan perjalanan jauh.
- Sebelum menghadiri mesyuarat atau kuliah panjang.
- Sebelum memulakan projek yang memerlukan anda memberi perhatian penuh.
- Selepas makan tengahariyang mengenyangkan.
- Sebelum memulakan kerja syif malam.
- Sebelum pergi ke sekolah, kolej atau universiti.
- Sebelum memulakan ulangkaji peperiksaan.

INGIN KETERANGAN LEBIH LANJUT SILA HUBUNGI :

Helmi di talian 012-7207185/0197867437
atau
melalui email helmey_87@yahoo.com

UNTUK MEMBUAT TEMPAHAN DAN PEMBELIAN

Dapatkan 2 ketul sabun yang berharga RM10 setiap satu.

CARANYA :
Bank In duit Rm 20 ke akaun

MOHD HELMEY BIN MD ISA
Maybank : 151427125279

Kemudian SMS ke no 0197867437/0127207185
AQ-Nama Bank- RM20 - Nama pembeli - Alamat - Tarikh - Masa Bank In

hantar ke 0197867437/0127207185 untuk penghantaran pada esok hari.

contoh;
AQ MBB RM20 mohd helmey md isa jpj 16 kg pt yusof pt sulong bt pahat johor 22/02/10 03.15pm

No comments: